Dzięki uprzejmości Platon Issaias, Theodosis Issaias, Alexandra Vougia, Costandis Kizis Zaprojektowany przez architektów Costandisa Kizis, Platon Issaias, Theodosis Issaias i Alexandra Vougia, druga wygrywająca propozycja Innowacyjnego Bioklimatycznego Zespołu Szkół Europejskich na Krecie rozwija się wokół dwóch podstawowych elementów przestrzeni : światło i gleba.
W odpowiedzi na intensywny krajobraz obszaru Voutes, gest architektoniczny, wywodzący się z klifów i dolin regionu, wykorzystuje warunki mikroklimatyczne, jednocześnie podkreślając obecność instytucji edukacyjnej, a nie wyróżniając się, ale dzięki temu naturalny krajobraz odgrywa wiodącą rolę.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Zamiast romantyzować te dwie kategorie światła i ziemi, proponujemy krajobraz stworzony przez człowieka, który pośredniczy i rzutuje nasz pogląd na obawy i żądania.
Podobnie jak gaje oliwne w okolicy, nasz projekt pozostawia ślady, znaki i porządkuje ziemię, na której jest zbudowany.
Nasza propozycja próbuje przedefiniować istniejący krajobraz: jest to.
Most.
która łączy.
ścianę z gliny.
który definiuje i chroni oraz.
jaskinię.
to chroni wiedzę.
Dzięki uprzejmości Platon Issaias, Theodosis Issaias, Alexandra Vougia, Costandis Kizis Rolnicze tarasy, suche kamienne ściany i wszystkie inne innowacyjne formy zrównoważonego środowiskowo zarządzania ziemią, zasobami naturalnymi i przestrzenią stanowią nasze główne odniesienia.
Ilości szkół są ustawione w kierunku południowym, w taki sposób, że wszystkie sale lekcyjne są wystawione na najlepsze bioklimatyczne warunki słoneczne i naturalną wentylację.
Dzięki uprzejmości Platon Issaias, Theodosis Issaias, Alexandra Vougia, Costandis Kizis Szkoły są organizowane po bokach centralnego wspólnego otwartego placu, w trzech odrębnych budynkach.
Pomimo ulgi na wysokie budynki nasza propozycja nie przekracza wysokości dwóch kondygnacji.
Marzyliśmy o otwartej, poziomo zorganizowanej szkole, która wpaja swoim studentom niehierarchiczne, egalitarne wartości.
Plan strony i sekcja Rozmiar i typologia każdej szkoły były podyktowane wiekiem ich użytkowników, uczniów.
Przedszkole to niewielkie środowisko chronione, zorganizowane wokół małego podwórka.
Szkoła podstawowa jest również zorganizowana wokół większego atrium, w stylu współczesnej agory.
Szkoła średnia – największy budynek w kompleksie – jest zorganizowana w racjonalny model dwóch pół-niezależnych klastrów, z których najniższa to bardziej powszechne wykorzystanie szkolnego skrótu, a wyższa z nauczania klas.
plan topograficzny Nasza propozycja powstała jako współczesna mozaika, która składa się z dwóch podstawowych elementów budowlanych: cegły i pavée (kostki brukowej).
Cegła jest naszym narzędziem do ujednolicania elewacji, nieprzejrzystą lub półprzezroczystą, zgodnie z programowymi i bioklimatycznymi potrzebami każdej przestrzeni.
Zaproponowaliśmy wykonanie cegły kompozytowej, wykonanej z lokalnych materiałów (gliny i wełny owczej).
Cegła jest nie tylko współczesną próbą kontynuowania tradycji wyrobu gliny, ale także zależy tylko od lokalnej gospodarki rolnej i rolniczej.
Plan piętra Pavée to również produkt lokalny, pochodzący z jednego z licznych kamieniołomów wyspy.
Materiał ten brukuje wszystkie zewnętrzne twarde powierzchnie szkoły i jest organicznie zintegrowany z naturalną glebą panującą w całym kompleksie.
Oba materiały są traktowane jako narzędzia przejścia, od nieprzezroczystości do półprzezroczystości, od naturalnej gleby po twardą powierzchnię.
Plan na drugim piętrze Wybór tych dwóch tesserae, cegły i pavée jest zgodny z naszą intencją zaproponowania budynku, który powstaje z ziemi, i który delikatnie składa hołd kretańskiemu krajobrazowi i kulturze.
Trzecie piętro Architekci: Platon Issaias, Theodossis Issaias, Costandis Kizis, Alexandra Vougia Lokalizacja: Kreta, Grecja Inżynier mechanik: Ilias Matsas Inżynier budowy: Giannis Tsafoulias Status: Międzynarodowy konkurs architektoniczny, II miejsce konkursowe Organizator: Budynki szkolne Organizacja Grecji, razem z UIA (International Union of Architects)
[patrz też: kalkulator zuzycia pradu, projekt nela, argon lampy ]
Powiązane tematy z artykułem: argon lampy kalkulator zuzycia pradu projekt nela